طبس – سرپرستي يزدفردا: براي شب بيست و هفتم ماه مبارك رمضان احتمال ضعيفي به عنوان شب قدر در روايات بيان شده است، اما در راستاي سنت پيامبر مكرم اسلام (ص) امسال با ابتكار امام جمعه شهرستان طبس "حجت الاسلام والمسلمين مهاجريان" جمع كثيري از مردم در مسجد جامع كبير طبس گردهم آمدند و پس از زمزمه دعاهاي وارده در اين شب كه يكي از شبهاي قدر محسوب مي شود، مراسم قرآن به سر را برگزار نمودند.


حجت‌الاسلام مهاجريان ضمن اشاره به اين مطلب كه، گناهان انسان در طول سال مانعي براي كسب فيوضات و بهره‌برداري از شب‌هاي قدر است، گفت: اولين مرحله عبادت در اين شب‌ها، استغفار و توبه از گناه بوده و دومين مرحله، احياء و شب زنده داري خالصانه در پيشگاه خداوند متعال است.

ايشان با اشاره به اهميت شب‌هاي قدر افزود: از برخي از روايات استناد مي‌شود كه بسياري از علما در طول سال به شب زنده ‌داري و عبادت مي‌پرداختند تا از احياي شب قدر اطمينان حاصل كنند.

وي گفت: در بعضي از روايات از شب نوزدهم به عنوان شب مقدر شدن تقديرات، شب بيست و يكم شب حتمي شدن تقديرات و شب بيست و سوم به عنوان شب امضاي تقديرات ياد شده است. احتمال ضعيفي نيز براي شب بيست و هفتم به عنوان شب قدر در نظر گرفته شده است اما مي‌توان از آن براي جبران كاستي‌هاي عبادي در ماه مبارك بهره ببريم.


به گزارش يزدفردا: اين مراسم براي اولين مرتبه در شهرستان طبس، به پيشنهاد امام جمعه اين شهرستان در شب بيست و هفتم ماه مبارك رمضان و در مسجد جامع كبير طبس برگزار گرديد كه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امام جمعه طبس در گفتگو با "يزدفردا" گفت: جنبش‌هاي اخير در كشورهاي منطقه برمبناي عدالت طلبي اسلامي است كه الگو گرفته از سيره امام علي (ع) است و امروز به بركت وجود انبياء الهي (ص) و ائمه معصومين (ع) و عشق به اسلام، حضور پرشور جوانان را در مراسم مختلف شاهديم، كه از آن جمله مي توان به حضور ارزشمند جوانان در كنار ساير اقشار جامعه، در راهپيمائي روز جهاني قدس و نمازهاي جمعه و جماعت و ليالي قدر اشاره كرد و انصافأ بايد از همه مومنين و بويژه جوانان تشكر كنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا